“De Gezichten van Rouw” van Irmgard Averesch 11 mei t/m 22 juni 2024

De nieuwsgierige geest en enorme interesse in geschiedenis en talen, mensen en verhalen hebben Irmgard al op bijzondere plekken en bij unieke personen gebracht. Daarnaast vormt het geloof de basis voor alles wat ze doet en hoe ze naar de wereld kijkt. Uniek, wonderlijk en schoonheid zijn de woorden die erg met deze basis samenvallen en wat ook terugkomt in haar werk als portretfotograaf.

Portretfotografie was niet zomaar een keuze. Het biedt Irmgard een kans om een persoonlijk verhaal te vertellen, iemand emotioneel te raken. Ze heeft een grote liefde voor mensen en (hun) geschiedenis. Dit komt ook terug in haar onderwijsachtergrond. Ze maakt makkelijk contact met mensen en stelt ze op hun gemak, waardoor zij helemaal zichzelf kunnen zijn. Hierdoor krijgt ze de kans om de geportretteerde vast te leggen in een uniek, puur en tijdloos portret.

Irmgard helpt mensen graag, of het nu gaat om het leren van een taal (Engels) of het accepteren van zichzelf. God heeft ons allemaal prachtig en uniek geschapen. In haar beelden ziet ze het als taak om dit naar voren te laten komen om een spiegel te zijn die jouw unieke gegeven schoonheid weerspiegelt. En om te laten zien dat er kracht zit in kwetsbaarheid, omdat dit juist verbindt.

Irmgard heeft al verschillende publicaties op haar naam staan, waaronder National Geographic, het ND en het Reformatorisch Dagblad. Haar droom? Om ooit een tijdloos koffietafelboek te mogen publiceren vol unieke personen en verhalen.

Wil je ook een stukje geschiedenis in beeld laten schrijven, neem dan contact op met Irmgard.

Kijk op www.speechlessphotography.nl voor meer informatie.

De expositie is tijdens de openingsuren van het museum gratis te bezichtigen in het Koetshuis tot en met 22 juni 2024.