‘Het gebeurde in Rijssen’

Boekpresentatie door Wim Vlogtman
Wanneer:
donderdag 20 oktober
Aanvang: 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur)
Locatie: Koetshuis

In zijn derde boek over Rijssen laat Wim Vlogtman zien dat hij gevoelige thema’s niet uit de weg gaat. De verhalen in deze bundel gaan veelal over de jongere historie van de stad.

De schrijver zet in met een evenwichtige beschouwing over Rijssenaren die in de Tweede Wereldoorlog keuzes maakten die achteraf verkeerd bleken te zijn. Met veel invoelingsvermogen verplaatst Vlogtman zich in de beweegredenen van stadgenoten van toen in de ingewikkelde omstandigheden van hun tijd.

Daarnaast schildert de schrijver een warm en kleurig drieluik van de kleine Rijssense rooms-katholieke gemeenschap in de overwegend protestants-christelijke Reggestad.

Met zijn ingetogen schrijftrant voert Vlogtman je met zachte hand mee door het leven van Rijssen en de Rijssenaren van gisteren. Hij maakt ontwikkelingen zichtbaar waarvan we – achteraf bekeken – vaak onbewust onderdeel waren.

Het boek is na de boekpresentatie te koop en kan ter plekke door Wim Vlogtman gesigneerd worden.

Prijs t/m 20 oktober: € 17,95 bij voorinschrijving via info@rijssensmuseum.nl
Na 20 oktober: € 19,95