Topnostalgie in grote expo kinderboeken Van de Hulst

Nostalgie ten top komende zomermaanden in het Rijssens Museum door de grote expositie over de kinderboekenschrijver W. G. van de Hulst en alles wat hij geschreven heeft. De expositie wordt zaterdagmiddag 27 mei geopend door Jacques Dane, conservator van het Onderwijsmuseum in Dordrecht.

Schrijver W. G. van de Hulst tegen de achtergrond van zijn iconische kinderboeken.

Dane is bezig met een biografie over de W. G. van de Hulst. Hij spreekt over “De schoolsfeer, waarin hij dag aan dag ademt, vormt hem.” W. G. van de Hulst was niet alleen kinderboekenschrijver maar ook pedagoog.

De grote expositie is samengesteld door Van de Hulstverzamelaar Annemarie Fokker. Het hoofddeel is te zien in de wisselzaal van kasteel de Oosterhof en in het Koetshuis is een aanvullende expositie met een leestafel ingericht. Ook is er filmmateriaal te zien die het beeld van Van de Hulst verlevendigen. Annemarie Fokker voert zelf ook kort het woord. Wie de opening wil bijwonen is welkom zaterdagmiddag. Inloop in het Koetshuis vanaf 15.00 uur. Het korte openingsprogramma start om 15.30 uur. Vanwege de beperkte ruimte, graag even aanmelden op info@rijssensmuseum.nl onder vermelding van Opening Van de Hulst.

Hart van Rijssen-Holten
wo 24 mei 2023