Open Monumentendag 11 september 2021

De Oosterhof met voorterrein en tuin en de Rijssense Musea zijn geopend van 10.00 -17.00 uur. De toegang is gratis. Om 11.00, 13.00 en 15.00 uur zijn er rondleidingen door het kasteel. Rond 16.30 uur is de onthulling van de stadsmaquette door kunstenares Ingrid Hegeman.

De titel van de open monumentendag is ‘Mijn monument is jouw monument’. Het doel is om met de komende Open Monumentendag een zo breed mogelijk publiek te bereiken en een bezoek aan de deelnemende monumenten zo laagdrempelig mogelijk te maken.

Binnen Rijssen-Holten openen 10 monumenten hun deuren voor publiek:

• Rijssens Leemspoor
  • Korenmolen De Hegeman
  • Dorpskerk Holten
  • Oudheidkamer Hoolt’n
  • Parkgebouw en Volkspark Rijssen
  • Schildkerk Rijssen
  • H. Dionysiuskerk Rijssen
  • Oude gemeentelijke begraafplaats Rijssen
  • Pelmolen Ter Horst en Enterse Zomp in Rijssen
  • Havezate de Oosterhof en Koetshuis in Rijssen

Naast de genoemde plekken kunt u ook vanaf de openbare weg genieten van bijzondere panden in Rijssen en in Holten, zoals oude winkelpanden, kruidenierszaken, cafés, omgeving Tusveld, diverse oude kerken en de NS-Stations.

Wees welkom en veel plezier!