Museum open op zaterdagmorgen

Het Rijssens Museum gaat met ingang van zaterdag 11 maart ook op zaterdagmorgen open. Vanaf 10.00 uur zijn bezoekers welkom.

“De afgelopen perioden staan bezoekers op zaterdag steeds vroeger voor onze poort,” zegt Gerhard Baan van het Rijssens Museum.

“Als we rond 12.30 uur de poort openen, is er heel vaak al publiek dat graag een op koffie wil of hete museum in wil. Daarom hebben we besloten ook op zaterdagmorgen de deuren te openen vanaf 10.00 uur. Op zaterdagmiddag gaan we niet om 17.00 uur maar een uur eerder dicht, om 16.00 uur. Het laatste uur van de zaterdagmiddag komen er heel vaak bijna geen bezoekers meer.”

Baan is heel blij dat zich genoeg vrijwilligers hebben aangemeld om de verruimde openingstijd mogelijk te maken. “Het heeft wel even puzzelen gekost, maar uiteindelijk is het nog sneller gelukt dan we eerst gedacht hadden.”

De verruimde openingstijd wordt in oktober geëvalueerd. “Dan hebben we een goed beeld en kunnen we bekijken of we ermee door moeten gaan of niet,” aldus Baan.

Hart van Rijssen-Holten, do 9 mrt