Kinderen openen expositie Donald Duck in kasteel

Tien kinderen knipten zaterdagmiddag tegelijkertijd het lint door op de stoep van kasteel de Oosterhof en daarmee was de expositie over Donald Duck bijna geopend. Het oudste lid van de Werkgroep Wisselexposities, Meine Brinksma, hoefde op de eerste etage alleen nog maar de sleutel om te draaien om de expositiezaal te openen.

Kinderen openden de zomerexpositie over Donald Duck in het kasteel door allemaal tegelijk het lint door te knippen. (Foto: Jan Joost )

De zomerexpositie staat in het teken van Walt Disneys beroemdste stripfiguur. Er zijn oude Donald Ducks uitgestald in vitrines. Kinderen hebben een nachtkastje beplakt met stripfiguren.

Duckpostzegels

Ook hebben de filatelisten van postzegelclub ‘n Poszeagel grote panelen opgehangen met postzegels waarin Donald Duck een rol speelt. Daarnaast is er een tekenfilm te zien. Er is een leeshoek waar Donald Ducks gelezen kunnen worden, terwijl (groot)ouders de rest van het museum bezoeken. In de werkplaats van Willy Wortel kunnen kinderen zelf aan de slag.

Geluksdubbeltje

En er is een speurtocht naar het geluksdubbeltje van Oom Dagobert door het hele kasteel uitgezet. Wie de speurtocht tot een goed einde brengt, krijgt een klein cadeautje.

De video van de opening is te zien op het YouTube kanaal van het Rijssens Museum.

Hart van Rijssen-Holten
ma 20 jun 2022