Historische beeldpresentatieavonden Tocht door Rijssen en Riessen in ’n Kiekerd 3

De filmploeg van het Rijssens Museum heeft voor dit jaar nog twee boeiende beeldpresentaties op het programma staan. Maandag 20 november wordt de film Tocht door Rijssen vertoond.

Nostalgische beelden passeren de revue. Tocht door Rijssen is zodanig opgezet dat vanuit het heden naar de beelden van vroeger wordt gekeken. Dit is met opzet gedaan, omdat alle beelden van vroeger niet altijd meer even snel te plaatsen zijn. Maar andersom is het een stuk gemakkelijker om vanuit het hier en nu terug te gaan naar de vroegere situatie.

Veranderd

De rolprent geeft een goede indruk van wat er allemaal positief of negatief veranderd is. De film wordt vertoond in twee gedeeltes van ongeveer 45 minuten met daartussen een pauze.

De voorstelling start om 19.30 uur in het Koethuis. Inloop vanaf 19.10 uur.
Aanmelden kan op info@rijssensmuseum.nl onder vermelding van Tocht door Rijssen. Entree 5 euro en 3 euro voor vrienden, inclusief twee keer koffie of thee.

Kiekerd 3

In 2019 organiseerden het Parkgebouw, het Rijssens Museum en Anne Knappstein met haar Robina Trio, het eerste deel van ‘Riessen in ’n Kiekerd’. Een film met oude beelden van Rijssen, gecombineerd met live muziek. Dat smaakte naar meer, dus werd er weer gegraven in de geschiedenis, beeldbanken en muziekstukken. In oktober 2022 wer ‘Riessen in ’n Kiekerd 2′ vele malen vertoond in het Rijssens Museum.

Vervolg

Een vervolg bleef niet uit. Riessen in ’n Kiekerd 3 is er. Gemaakt door vrijwilligers van het Rijssens Museum. Vele maanden werk leverden een mooie mix van oud film- en fotomateriaal met moderne beelden. Een nieuw portret van de stad Rijssen en de Rijssenaren. Te zien op maandag 11 december in het Koetshuis om 19.30 uur. Entree 5 euro en 3 euro voor museumvrienden, inclusief twee keer koffie of thee. Aanmelden kan op: info@rijssensmuseum.nl onder vermelding van Kiekerd 3.

DE WEEK VAN RIJSSEN
8 nov 2023