Feestelijke aftrap van de Zomermuseumdagen

De eerste Zomermuseumdag bij het Rijssens Museum trok veel bezoekers en was een groot succes. Hoogtepunt was de interactieve kindervoorstelling ‘Blussen Met Je Neus Ertussen’.

Met input van de kinderen, maakten de comedians van Flunknarf een vrolijke voorstelling waarin kinderen enthousiast meespeelden als brandweerman, hert, boom of vuur en hard meezongen en dansten met de liedjes uit de podcast.

Op het voorterrein van het museum konden de kinderen ritjes maken met een echte brandweerwagen, sjoelen, blikgooien, sleutelhangers maken, springen op het springkussen en kijken naar demonstraties van imkers, bijenkorven vlechten, klompen maken en nog veel meer.

De zomermuseumdagen vinden tot en met 23 augustus iedere woensdag plaats van 11.00 tot 16.00 uur met gratis activiteiten voor de kinderen op het voorterrein. Blussen Met Je neus Ertussen wordt bovendien gratis aangeboden op onder andere Spotify en is op eigen initiatief en zonder winstoogmerk gemaakt door de komedianten van Flunknarf.