Biograaf Jacques Dane van Van de Hulst over de geschiedenisleerboeken

Biograaf Jacques Dane, onderzoeker en conservator bij het Onderwijsmuseum, zal op donderdag 17 augustus vertellen over W.G. van de Hulst in het Rijssens Museum.

W.G. van de Hulst was een Nederlandse schrijver van spannende kinderboeken. De lezing van Jacques Dane gaat onder andere over de bekende vaderlandse geschiedenisschoolboeken “Toen… En nu!”.

Dane gaat onder andere dieper in op waar Van de Hulst zijn stof vandaan haalde, welk doel hij had met zijn verhalen en waarom de boeken zo spannend waren. De lezing op donderdag 17 augustus begint om 19.30 uur.

Inloop is vanaf 19.00 uur. Entree kost 5 euro per persoon en 3 euro voor vrienden van het museum. Aanmelden kan via info@rijssensmuseum.nl o.v.v. lezing 17 augustus.

Het Rijssens Museum heeft tot en met 2 september een expositie over W.G. van de Hulst waar een grote collectie aan boeken en objecten te bewonderen zijn.

Hart van Rijssen-Holten
do. 10 aug 2023