Houtsculpturen van Ed van Haren 28 okt t/m 30 dec

Ed van Haren (1951) is geboren in Bocholtz en groeide op in Zuid-Limburg. Hij woont al meer dan 40 jaar in Almelo. Naast zijn docentschap, eerstegraads leraar handvaardigheid, is hij altijd parttime professioneel kunstenaar geweest. Vanaf zijn pensionering in 2017 is hij dat fulltime.

De bron van zijn werk vind je in de natuur. Denk aan de verdraaiing van een vlak in de vleugels van vogels. Ook in grassprieten of boomstronken. Van Haren werkt bij voorkeur met kruislings gelaagd Okoumé. De gelaagdheid van het materiaal versterkt de vorm door een optisch lijnenspel.

Wees welkom om de intrigerende houtsculpturen te bewonderen.

De dubbelexpositie wordt zaterdag 28 oktober a.s. om 16.00 uur geopend en is te zien in het Rijssens Museum van dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.