Lezing over Twentse Passie door Geert Christenhusz

Op dinsdagavond 7 maart a.s. geeft de Twentse componist Geert Christenhusz uit Oldenzaal tekst en uitleg over de Twentse Passie die binnenkort in Den Haag en Ootmarsum wordt uitgevoerd door Kamerkoor Mardi le Vingt en organist Henk Linker.

Christenhusz vertelt 7 maart vanaf 20.00 uur hoe hij tot het componeren van zijn Twentse Passie Ecce Homo ‘ Zie de Mens’ is gekomen. Hij doet dit onder andere met voorbeelden van het bewerken in beeld en geluid van de originele staties.

In deze Twentse Passie spelen de Goudse kruiswegstaties een hoofdrol. De veertien schilderijen verbeelden de lijdensweg van Christus.
Na de lezing is er gelegenheid de Goudse kruiswegstaties in het kasteel te bezichtigen.

De Goudse Kruiswegstaties van Willem Hesseling zijn nog t/m 11 maart a.s. te zien in het Rijssens Museum. Daarna gaan de schilderijen naar Den Haag waar de Twentse Passie op 18 en 19 maart wordt uitgevoerd.

Op 1 en 2 april wordt de Twentse Passie Ecce Homo uitgevoerd in de H.H. Simon & Judaskerk in Ootmarsum waar ook de 14 kruiswegstaties van Willem Hesseling te zien zijn.

Datum: di 7 maart
Aanvang: 20.00 uur (inloop 19.40 uur)
Locatie: Koetshuis
Aanmelden: info@rijssensmuseum.nl o.v.v. Twentse Passie