Beleefweek 21 t/m 29 oktober 2023

Beleef het in het Rijssens Museum en Internationaal Brandweermuseum

In het kader van de Beleefweek in Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal hebben de Rijssense Musea als onderdeel van Stichting De Kooperaatsie een aantal leuke activiteiten op het programma staan en wel de volgende.

Beleef  de wereld van ‘Harry te Lintelo’
Woensdag 25 oktober – 19.30 uur

Omringd door tal van Te Lintelo’s nemen wij u mee naar de wereld van Harry te Lintelo. Aan de hand van een kleurrijke beeldpresentatie geven wij u tekst en uitleg over het IKG-project (Interactieve Kunst Galerij). Na de pauze bezoeken we de Interactieve Kunst Galerij in het kasteel en zijn alle digitale Te Lintelo’s van heel dichtbij bewonderen.

Meer informatie en aanmelden

Beleef ‘Brand Meester!’
Woensdag 25 oktober – 10.00 tot 17.00 uur

Tatuu tatuu….. onze brandweerwagens 🚒 staan de hele dag klaar om met loeiende sirenes ‘uit te rukken naar de brand’.

In het brandweermuseum draaien spectaculaire brandweerfilms. Wil je verkleed als brandweerman/vrouw de brandweer helpen en een virtuele brand blussen? Of wil je spannende uitrukfilms zien in een nagebouwde brandweerauto? Dat en nog veel meer kan allemaal in ons brandweermuseum. En voor de echte speurneuzen hebben we een mooie speurtocht uitgezet. Heb je alle vragen goed dan krijg je iets leuks.
Kom naar het Internationaal Brandweermuseum en beleef het allemaal.

Alleen op deze dag € 1 korting op de entree van het Brandweermuseum!

Stadswandeling Gengeln duur de gengskes
Zaterdag 28 oktober – 10.00 tot 17.00 uur

Een prachtige wandeling door de smalle steegjes van Rijssen. In en rondom het centrum kunt u oude herinneringen ophalen. Misschien kom u wel op plekken waarvan u het bestaan niet eens wist.

De wandeling is alleen op zaterdag 28 oktober a.s. tegen een speciale actieprijs van € 2,50 p.p. te boeken.

Rondrit met een echte brandweerwagen
Zaterdag 28 oktober – 10.00 tot 17.00 uur

Maak een rondrit met een echte brandweerwagen tijdens ‘Proef en Beleef’. Meld je aan bij de brandweerchauffeurs bij de stand op het Schild in het centrum van Rijssen.

Beleef het Rijssens Museum en Van Heel Virtueel
Doorlopend te zien in ’n Koffiehook

Het Rijssens Museum bevindt zich in de statige Havezate De Oosterhof, in de volksmond ook wel ‘Het Kasteel’ genoemd. Maak een virtuele rondleiding door De Oosterhof of bewonder de virtuele Van Heel collectie. Beleef de stadsgeschiedenis van Rijssen.

Lees hier meer over de geschiedenis van het Museum.