Beleef de wereld van Harry te Lintelo

Omringd door tal van echte Te Lintelo’s nemen wij u mee naar de wereld van Harry te Lintelo.

Harry te Lintelo (1922-2009) was een Rijssense schilder en beeldend kunstenaar die een bijzonder veelzijdig oeuvre heeft nagelaten. Er zijn oer-Rijssense taferelen bij. Maar ook allegorische kunstwerken met magische en surrealistische trekken. Daarnaast maakte hij beelden en schreef hij gedichten. Na zijn overlijden werd een groot deel van zijn oeuvre verkocht en was er in het Rijssens Museum nog maar één origineel schilderij van hem te zien. De Interactieve Kunst Galerij (IKG) brengt daar verandering in. Sinds eind 2020 is het overgrote deel van zijn werk hierin ondergebracht.

In een kleurrijke beeldpresentatie geven wij u tekst en uitleg over de Interactieve Kunst Galerij en komt een groot deel van zijn bijzondere schilderijen voorbij.

Na de pauze nemen we een kijkje bij de Interactieve Kunst Galerij in het kasteel en zijn alle digitale Te Lintelo’s van heel dichtbij bewonderen.

Wanneer: wo 25 oktober
Waar: Koetshuis
Aanvang:
19.30 uur (inloop 19.00 uur)
Entree: € 5 / € 3 voor vrienden (incl. 2x koffie/thee)
Aanmelden: info@rijssensmuseum.nl o.v.v. Harry te Lintelo

Inmiddels beschikt het Rijssens Museum over een groot aantal Te Lintelo’s. Lees hier meer over de schenkingen.

Struik schenkt Te Lintelo
Te Lintelo in museum groot succes