Inspirerende schilderijen door Henk Kleijer – 14 jan t/m 11 mrt ’23

In de aanloop naar Pasen heeft het Rijssens Museum de komende tijd een opmerkelijke dubbelexpositie. In de wisselzaal van het kasteel zijn 14 indrukwekkende Goudse Kruiswegstaties te zien van kunstenaar Willem Hesseling. In het Koetshuis exposeert de Rijssense kunstenaar Henk Kleijer maar liefst 13 inspirerende schilderijen.

Plaatsgenoot Henk Kleijer (The Creators Art) exposeert in het Koetshuis. Kleijer heeft zijn kunstwerken op een opmerkelijke wijze gecreëerd. Enerzijds zijn de voorstellingen met nagenoeg fotografische precisie neergezet, maar wie het wil zien kan duidelijk ook de religieuze boodschap eruit halen. Dat is ook de bedoeling van de kunstenaar.

Het afgebeelde schilderij heet ‘VERTROUWEN’.

Mussen kosten bijna niets, je hebt er al twee voor een paar cent.
Toch valt er dankzij de macht van God, jullie Vader, geen mus zomaar dood op de grond.
God weet zelfs hoeveel haren je op je hoofd hebt.
Je hoeft dus niet bang te zijn. Jullie zijn voor God veel belangrijker dan mussen.
Zie je de vogels die zingen in de lentelucht?
Ze krijgen alles wat ze nodig hebben
Ze maken zich geen zorgen waar hun volgende maaltijd vandaan zal komen
Ze maken zich eigenlijk nergens zorgen over
Dus kijk gewoon om je heen en probeer naar het lied van de schepping te luisteren
Maak je geen zorgen, want je bent in de handen
van de God die alles heeft gemaakt (gedeelte uit het lied: Do not worry van Ellie Holcomb) https://youtu.be/QhbK2GpbKTY

De dubbelexpositie is te zien van zaterdag 14 januari tot en met woensdag 15 maart 2023.