Toen.. En nu! W.G. van de Hulst als verteller van spannende en historische verhalen

Op 17 augustus a.s. vertelt biograaf Jaques Dane, hoofd onderzoek en conservator bij het Onderwijsmuseum, over W.G. van de Hulst als auteur van Toen.. En nu!  Een lesmethode voor het geschiedenisonderwijs en spannende historische kinderboeken. Waar haalde hij zijn stof vandaan? Welk doel had hij met zijn verhalen? En waarom waren ze zo spannend?

W.G. van de Hulst was niet alleen kinderboekenschrijver, maar ook hoofdonderwijzer en onderwijshervormer.

Zowel als schrijver als in zijn hoedanigheid van leerkracht en hoofd der school, heeft hij in belangrijke mate bijgedragen aan het meer kindgericht maken van het onderwijs.

Jaques Dane weet van begin tot einde te boeien door zijn pakkende vertelstijl.

Na de lezing is de expositie ‘W.G. van de Hulst, het kind en zijn boek’ gratis te bezoeken.

Wilt u deze lezing bijwonen, meld u dan nu aan.

Wanneer: do. 17 augustus 2023
Aanvang: 19.30 uur (inloop 19.00 uur)
Locatie: Koetshuis Rijssens Museum, Kasteellaan 1, Rijssen
Entree: € 5 en € 3 voor vrienden (incl. koffie/thee)
Aanmelden: info@rijssensmuseum.nl o.v.v. lezing 17 augustus

Meer over W.G. van de Hulst.