Schilderijen van Johannes Dollen 28 okt t/m 30 dec

Mannes Johannes Dollen (1951) is een geboren Twent en is lange tijd actief geweest als architect en galeriehouder in zijn woonplaats Wierden. Dollen schildert sinds 2002, is autodidact en hanteert meerdere technieken en stijlen. Zijn doeken signeert hij altijd met zijn pseudoniem Mannès J. rechtsonder in het schilderij.

Dollen volgde lessen bij Paul Tieke en Pieter Vierhout. Hij had geen flamboyante levensstijl of een spraakmakend verleden en heeft altijd moeite om zichzelf aan te prijzen. Na een leven lang exposities te hebben georganiseerd, vond het Rijssens Museum het hoog tijd om deze kunstenaar eens zelf te laten exposeren. Dollen schildert vanuit zijn hart en hoopt dat de kunstkijker datgene in zijn werk ziet wat hij zelf niet in woorden kan uitdrukken. Zijn onderwerpen gaan vaak over natuur en landschap, zowel figuratief als abstract. Een zweem mystiek in combinatie met een losse penseelvoering maakt zijn werk aantrekkelijk.

Wees welkom om zijn bijzondere werken met een vleugje mystiek te bewonderen.

De dubbelexpositie wordt zaterdag 28 oktober a.s. om 16.00 uur geopend en is te zien in het Rijssens Museum van dinsdag tot en met zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.