Doopjurken met een verhaal

De mooiste doopjurken uit Rijssen en omstreken met een soms eeuwenoude geschiedenis zijn nu te zien in ons museum.

Sommige doopjurken werden en worden al generaties lang zorgvuldig bewaard en meerdere malen gebruikt door baby’s uit dezelfde familie.

In aanloop naar de expositieruimte hangen diverse doopjurken met herinneringen aan en foto’s van doopdiensten, doopkaarten, verhalen over de doopjurk zelf, waar, wanneer gedoopt werd etc.  Want het roept vaak dierbare herinneringen en mooie familiegeschiedenissen op.

De expositieruimte is door Jantina Landman omgedoopt tot een nostalgische expositie met de mooiste doopjurken, zilveren rammelaars, schoentjes en allerlei aanverwante attributen. Het is de moeite van een bezoek zeker waard!

De expositie is te zien van 18 november 2022 tot en met 7 januari 2023

Meer weten over de geschiedenis van de doopjurk. Klik hier.