Winterse taferelen in Rijssen en Holten – TV 350

Winterse taferelen in Rijssen en Holten, mooie kerstmuziek, een quiz en een beetje actie. Dat is de inhoud van de derde Tv-uitzending, die woensdag 15 december a.s.om 14.30 uur wordt uitgezonden via TV 350 (herhaling donderdag 16 december om 20.00 uur). Parkgebouw Rijssen heeft samen met onder meer het Rijssens Museum, Oudheidkamer Holten, muziekschool Rijssen, gemeente Rijssen-Holten, de Coalitie Eén tegen eenzaamheid en vele anderen een aantrekkelijk, gezellig programma samengesteld voor senioren en voor iedereen die mee wil kijken.

De inhoud van de uitzending is wederom grotendeels door het Rijssens Museum en de Oudheidkamer Holten van te voren opgenomen en samengesteld. Leerlingen van Muziekschool Rijssen hebben speciaal voor dit programma een aantal kerstnummers gespeeld en zijn te zien en te horen in de uitzending. Via oude én nieuwe beelden van Rijssen en Holten duikt u in de geschiedenis. Maar ook nieuw opgenomen materiaal brengt u in winterse stemming. Uiteraard ontbreekt ook de quiz niet en warmt Sabine de kijkers weer op aan het begin van de uitzending. Kortom, een nostalgische uitzending, die leuk is om samen naar te kijken.

Samen met de gemeente Rijssen-Holten is besloten het project te verbinden aan het actieplan ‘Eén tegen Eenzaamheid’ en in 2021 meerdere tv-uitzendingen voor senioren te maken. Deze derde uitzending is tevens de laatste die door Parkgebouw Rijssen gemaakt wordt. Er zijn echter plannen om de uitzendingen in de toekomst op een andere manier voort te zetten. Daarover volgt te zijner tijd meer informatie.

De uitzending is te bekijken via TV350 en als volgt te vinden: KPN: kanaal 1354, Ziggo: kanaal 48 en Tele2 via menu lokale r-tv. Daarnaast wordt de uitzending ook geplaatst op het YouTube kanaal van Studio 1914. Alle informatie over de tv-uitzendingen, is te vinden op www.parkgebouw.nl.