Waarom koos Rijssen juist Dionysius als beschermheilige

๐—Ÿ๐—ฒ๐˜‡๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ฑ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—”๐—บ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฎ๐—บ๐˜€๐—ฒ ๐—ต๐—ถ๐˜€๐˜๐—ผ๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐˜‚๐˜€ ๐—ฑ๐—ฟ. ๐—ก๐—ถ๐—ฐ๐—ผ ๐—Ÿ๐—ฒ๐˜๐˜๐—ถ๐—ป๐—ฐ๐—ธ
๐——๐—ผ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฎ๐—ด ๐Ÿญ๐Ÿฐ ๐—ผ๐—ธ๐˜๐—ผ๐—ฏ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ผ๐—บ ๐Ÿญ๐Ÿต.๐Ÿฏ๐Ÿฌ ๐˜‚๐˜‚๐—ฟ (๐—ถ๐—ป๐—น๐—ผ๐—ผ๐—ฝ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—ณ ๐Ÿญ๐Ÿต.๐Ÿญ๐Ÿฌ ๐˜‚๐˜‚๐—ฟ)
๐—ž๐—ผ๐—ฒ๐˜๐˜€๐—ต๐˜‚๐—ถ๐˜€ – ๐—ž๐—ฎ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฒ๐—น ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ข๐—ผ๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ฟ๐—ต๐—ผ๐—ณ

De kerk van de Rijssense rooms-katholieke gemeenschap is genoemd naar de Heilige Dionysius. Waarom juist Dionysius als beschermheilige is gekozen, wordt uitgelegd door de Amsterdamse historicus dr. Nico Lettinck.

Aanmelden kan op info@rijssensmuseum.nl, echter dit is niet verplicht.
De entree bedraagt โ‚ฌ 5 euro inclusief 2x koffie/thee met iets erbij.
Vrienden van het museum betalen โ‚ฌ 3.
Een geldig vaccinatie- of testbewijs is verplicht.