Vind je weg op de website van de Oude Begraafplaats Rijssen

De website van de Oude Begraafplaats Rijssen herbergt een schat aan informatie. De begraafplaats aan de Lentfersweg in Rijssen is met zijn monument en indrukwekkende historie een unieke plek. Markante Rijssenaren vonden hier hun laatste rustplaats. Incidenteel worden nog mensen begraven op dit kerkhof, vaak in familiegraven. De gemeente, het Rijssens Museum en verschillende vrijwilligers zetten zich in om deze bijzonder plek te restaureren en in stand te houden.

’n Ooln Koarkhof (de Oude Begraafplaats) zoals Rijssenaren het noemen, is een Rijksmonument met daarbij o.a. de graven van de familie Ter Horst, eigenaren van de jutefabrieken.

Dankzij de gemeenteraad van Rijssen-Holten is de Oude Begraafplaats bijna weer in oude luister hersteld. Dit houdt in dat de padenstructuur is teruggekeerd, nieuwe beplanting wordt aangebracht en vervallen grafmonumenten worden hersteld. Daarnaast krijgt de begraafplaats ook een functie van een stadspark waar in alle rust gewandeld kan worden. Inmiddels is in de achtermuur ook een doorgang gemaakt.

Een van onze vrijwilligers die je alles kan vertellen over de Oude Begraafplaats Rijssen is Gerrit ten Wolthuis. Vanavond neemt hij je mee op pad door de website van de Oude Begraafplaats en vertelt hij je hoe je je weg kunt vinden naar de diverse graven.

Datum: donderdag 17 november
Aanvang: 19.30 uur (inloop 19.10 uur)
Locatie: Koetshuis
Entree: