Suzanna Jansen over haar boek ‘De omwenteling’

In de Boekenweek – met als thema ‘familie’ – vertelt Suzanna Jansen over haar boek ‘De omwenteling’.

Hoe verging het Betsy en haar dochters na Het pauperparadijs?

In haar nieuwe boek, De omwenteling of de eeuw van de vrouw, schetst meesterverteller Suzanna Jansen, de afgelopen eeuw vanuit een nieuw perspectief: dat van de vrouw. In geen enkele eeuw veranderde het leven van vrouwen zo sterk – en daarmee dat van ons allemaal.

Vanuit het perspectief van haar moeder, haar oudere zus en zichzelf vertelt Suzanna Jansen hoe vrouwen leefden binnen de marges van ondergeschiktheid en dienstbaarheid, en hoe de strijd verliep om te worden behandeld als gewoon mens. Gaandeweg ontdekt Betsy dat een vrouw ook naar een ander leven mag verlangen.

In haar persoonlijke, meeslepende stijl weet Suzanna Jansen in De omwenteling als geen ander met een klein verhaal een grote geschiedenis te vertellen.
Er is ruime gelegenheid tot vragen stellen en gesprek.

Readshop Rijssen, Rijssens Museum en de Bibliotheek Rijssen-Holten ontvangen de schrijfster in het Koetshuis van het museum. Voor en na afloop van de lezing zijn diverse boeken van Suzanna Jansen te koop en kan het gesigneerd worden. Ook krijgt u bij aankoop van een boek het boekenweekgeschenk 2024 cadeau.

Wanneer: maandag 18 maart 2024
Tijd: 20.00 – 22.00 uur (inloop vanaf 19.15 uur)
Locatie: Koetshuis Rijssens Museum
Aanmelden: via bibliotheek Rijssen-Holten of via e-mail: info@rijssensmuseum.nl en betaal ter plekke