Gratis presentatie “Oude Meesters uit het Oosten”

Benieuwd naar de Interactieve Kunst Galerij (IKG) van het Rijssens Museum? Kom dan naar de beeldpresentatie op donderdag 3 november a.s. in het Koetshuis.

In de Interactieve Kunst Galerij zijn de werken van een drietal schilders ondergebracht t.w. Fedor van Kregten, Harry te Lintelo en Gerrit Kwintenberg. Hierdoor heeft het Rijssens Museum een goed overzicht over het oeuvre van deze schilders. De veelzijdigheid, maar ook allegorische kunstwerken met magische surrealistische trekken zal je verbazen. Ze staan er haarscherp op.

Tijdens coronatijd zijn vele schilderijen van de Rijssense kunstschilders Harry te Lintelo en Gerrit Kwintenberg bijzonder scherp gefotografeerd door Henk van der Stouw van Studio 81 uit Rijssen. Vervolgens zijn ze door kunstkenner Johannes Dollen uit Wierden ingedeeld en in de IKG gezet. Graag laten we iedereen die hieraan heeft meegewerkt en andere kunstliefhebbers nu zien wat het resultaat hiervan is.

Tijdens de beeldpresentatie vertelt Gerrit Dannenberg op ludieke wijze meer over de ‘Oude Meesters uit het Oosten’ en passeren veel van hun kunstwerken de revue.

Graag tot dan!

Wanneer: donderdag 3 november 2022
Aanvang: 19.30 uur (inloop vanaf 19.10 uur)
Einde: 21.00 uur