Beleefweek 1 t/m 8 oktober 2022

Beleef het in Rijssen aan de Regge!

In het kader van de eerste Beleefweek in Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal hebben de Rijssense Musea als onderdeel van Stichting De Kooperaatsie een aantal leuke activiteiten op het programma staan en wel de volgende.

Beleef Van Heel Virtueel – De Toren van Babel
Dinsdag 4 oktober – 14.00 uur – in ’n Koffiehook

Op 4 oktober kun je de Virtuele van Heelzaal betreden en de Torenbouw van babel van Van Cleve en de Hollandse Meesters van Van Heel van héél dichtbij bewonderen.

Kijk hier voor meer informatie.

Beleef de stadsgeschiedenis van Rijssen
Donderdag 6 oktober – 14.00 uur

Maak een boeiende stadswandeling door de historie van Rijssen. Onder het genot van een kopje koffie/thee krijg je een korte uitleg over het ontstaan van Rijssen. Aansluitend maak je een wandeling door en rondom het centrum van Rijssen.

Kijk hier voor meer informatie en de reservering.

Beleef ‘Brand Meester!’
Zaterdag 8 oktober – 10.00 tot 17.00 uur

Tatuu tatuu….. onze brandweerwagens 🚒 staan de hele dag klaar om met loeiende sirenes ‘uit te rukken naar de brand’.

In het brandweermuseum draaien spectaculaire brandweerfilms. Wil je verkleed als brandweerman/vrouw de brandweer helpen en een virtuele brand blussen? Of wil je spannende uitrukfilms zien in een nagebouwde brandweerauto? Dat en nog veel meer kan allemaal in ons brandweermuseum. En voor de echte speurneuzen hebben we een mooie speurtocht uitgezet. Heb je alle vragen goed dan krijg je iets leuks.

Kom zaterdag 8 oktober naar het Internationaal Brandweermuseum en beleef het allemaal.

Beleef ‘De Oosterhof’ – 4 t/m 8 oktober
De film is doorlopend te zien in ’n Koffiehook

Het Rijssens Museum bevindt zich in de statige Havezate De Oosterhof, in de volksmond ook wel ‘Het Kasteel’ genoemd. Laat je in deze film via de luie trap meenemen voor een rondleiding door De Oosterhof. Verwonder je en beleef de stadsgeschiedenis van Rijssen.

Lees hier meer over de geschiedenis van het Museum.